Swatch: rekord árbevétel

Infostart
2006. február 2. 11:06
A svájci Swatch csoport tavaly húszmillióval kevesebb karórát és óraszerkezetet adott el, mint 2004-ben, mégis több mint nyolc százalékkal növelte eladásait és árbevétele 4,49 milliárd svájci frankos rekordot ért el, közölte a cég.

A siker kulcsa a luxusmárkák iránt világszerte folyamatosan növekvő kereslet, márpedig ebben a kategóriában a Swatch jó néhány márkával – Breguet, Glashütte, Omega, Rado, Longines, Hamilton – is jelen van.

Az olcsó óraszerkezetek eladásai a távol-keleti konkurencia miatt estek vissza, az alkatrészeladások pedig az amerikai autópiac gyengélkedése okán. A Swatch ugyanis számos amerikai autógyrnak szállít lépegető motorokat.

A cég közleménye szerint a legjobban a Longines, Rado és Tissot órák fogytak tavaly.

A Swatch saját adatai szerint a csoport részesedése a világ órapiaci árbevételéből 25 százalék.