A svájci Swatch csoport tavaly húszmillióval kevesebb karórát és óraszerkezetet adott el, mint 2004-ben, mégis több mint nyolc százalékkal növelte eladásait és árbevétele 4,49 milliárd svájci frankos rekordot ért el, közölte a cég.
A siker kulcsa a luxusmárkák iránt világszerte folyamatosan növekvő kereslet, márpedig ebben a kategóriában a Swatch jó néhány márkával – Breguet, Glashütte, Omega, Rado, Longines, Hamilton – is jelen van.
Az olcsó óraszerkezetek eladásai a távol-keleti konkurencia miatt estek vissza, az alkatrészeladások pedig az amerikai autópiac gyengélkedése okán. A Swatch ugyanis számos amerikai autógyrnak szállít lépegető motorokat.
A cég közleménye szerint a legjobban a Longines, Rado és Tissot órák fogytak tavaly.
A Swatch saját adatai szerint a csoport részesedése a világ órapiaci árbevételéből 25 százalék.