Mégis a TwoOne-é a pozsonyi és kassai repülőtér

Infostart
2006. február 1. 15:37
Legmagasabb végső ajánlatával mégis a Flughafen Wien, a Raiffeisen Zentralbank és a szlovák Penta pénzügyi csoport alkotta TwoOne konzorciumé a pozsonyi és kassai repülőtér többségi része - jelentette a szlovák rádió.

A szlovák versenyhivatalnak - amely korábban fenntartásait hangoztatta a TwoOne esetleges győzelmével kapcsolatban - még jóvá kell hagynia az ügyletet.

A TwoOne 4,52 milliárd koronát ajánlott a második fordulóban, a rivális spanyol Albertis-csoport csak 3,307 milliárd koronát. Ezzel a TwoOne az első fordulós, befektetésekkel együtt 15,18 milliárd koronás ajánlatával összesen közel 19,7 milliárd koronát (530 millió eurót) ad a két repülőtér 66 százalékáért.

Szlovákia a korábban bejelentetthez képest többször elhalasztotta a két állami tulajdonban lévő repülőtér privatizációjára kiírt pályázat győztesének kihirdetését.

Egy január 19-i bejelentés szerint a TwoOne konzorciumnak és a spanyol Albertis által vezetett konzorciumnak - mint az első forduló két legjobb ajánlattevőjének - új, javított ajánlatot kellett benyújtania. A döntés mögött nyilvánvalóan a kormány árfelhajtó igyekezete állt. A javított ajánlatok benyújtási határideje január 27-e volt.

Pavol Prokopovic szlovák közlekedési miniszter korábban már azt közölte, hogy a bécsi repülőteret üzemeltető Flughafen Wien AG, a Raiffeisen Zentralbank (RZB) és a szlovák Penta befektetési társaság TwoOne nevű konzorciuma adta a legjobb ajánlatot a pozsonyi és a kassai repülőtér 66 százalékának a megszerzésére. A miniszter így már akkor a TwoOne pályázatát ajánlotta elfogadásra a szlovák kormánynak.

A TwoOne a két légikikötő többségi részesedésének a megszerzéséért 6,9 milliárd korona (1 euró=31,1 korona) vételi árat ajánlott az első fordulóban, továbbá 8,3 milliárd korona befektetést a repülőterek infrastruktúrájának a korszerűsítésére, ami így együttesen 15,18 milliárd koronát tett ki.

A pályázaton a TwoOne mellett eredetileg a spanyol Abertis építőipari vállalat repülőtér-üzemeltető vállalata, a TBI Plc és a szlovák J&T befektető társaság által alakított konzorcium, a német Köln-Bonn GmbH, a kanadai SNC-Lavalin és az osztrák Airport Consulting Vienna GmbH által alapított ISAP konzorcium, valamint a török J&T Finance Group repülőtér építő és üzemeltető vállalat indult.