A közlemény szerint a kétfordulós finanszírozási közbeszerzési eljárás első, részvételi szakaszában nyolc pályázat keretében, 14 bank jelezte részvételi szándékát. A MÁV a január 4-i hiánypótlási határidő lejárta után, pénteken hét bankot, illetve konzorciumot kért fel ajánlattételre.
Ezek a német Kreditanstalt für Wiederaufbau és MKB Bank Rt. által alkotott konzorcium, a brit Goldman Sachs, a Deutsche Bank, a német Commerzbank, a francia Calyon Corporate and Investment Bank, a CIB Bank és Magyar Fejlesztési Bank Rt. által alkotott konzorcium, a Dresdner Bank londoni cége, valamint az Erste Bank-HVB Bank-KandH Bank-OTP Bank által alkotott konzorcium.
A MÁV a svájci UBS AG részvételi jelentkezését érvénytelennek minősítette, mert ajánlata a hiánypótlás után is tartalmazott formai és tartalmi hiányosságokat.
Az ajánlati határidő 2006. január 30., ezt követően kezdődnek meg a hitelszerződésről szóló tárgyalások. A MÁV Zrt. az érvényes ajánlatok megtétele után a legkedvezőbb ajánlat elérése érdekében valamennyi felkért jelentkezővel tárgyalni kíván a finanszírozási feltételekről.
A hitelszerződést várhatóan 2006. február végén írják alá.
A MÁV a Stadler Bussnang AG.-val 2005. augusztus 15-én írt alá szerződést 30+30 elővárosi motorvonat vásárlásáról. A Stadler ajánlata alapján a 30 jármű beszerzése 144,6 millió euróba, 30 évre szóló üzemeltetési költsége 120,2 millió euróba kerül, ami összesen 264,8 millió eurós beszerzés. Az opció lehetőségével élve további 30 vonat beszerzése esetén 406,4 millió euró lenne az összköltség.