A General Motors 10,2 százalékkal kevesebb autót adott el 2005 decemberében, mint egy évvel korábban, a Ford eladásai 8,7, a DaimlerChrysleréi pedig két százalékkal estek.
Ugyanebben az időszakban a Toyota 8,2 százalékkal tört előre.
A japán autók előretörése elsősorban a változó fogyasztói szokásokkal magyarázható, mert meredeken estek a nagyfogyasztású SUV eladások.
A tavalyi év egészét tekintve, az amerikai gyártók hazai piaci részesedése 57 százalékra esett, a japánoké viszont 36,5 százalékra nőtt. Egyedül a Toyota részesedése 13,3 százalék volt, megközelítve ezzel a Chrysler 13,6 százalékát.
A Toyota, amely 2003-ban, a Fordot megelőzve a világ második legnagyobb autógyártójává lépett elő, az elemzők várakozásai szerint idén letaszíthatja a trónról a General Motors-t.