Viharban a kikötő?

Infostart
2006. január 2. 17:48
A napokban döntés születhet a Csepeli Szabadkikötőt üzemeltető cég privatizációjával kapcsolatban. Az ÁPV Rt. azt követően hirdette meg a most végéhez közeledő pályázatot, hogy tavaly nyáron eredménytelenül zárult az első magánosítási kísérlet.

Az ÁPV Rt. 2004 júliusában hirdetett háromfordulós pályázatot a Mahart-Szabadkikötő Rt.-ből létrejövő Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékos tulajdonrészének értékesítésére. Ez a 355 millió forintos jegyzett tőkéjű cég rendelkezik a kikötő 75 éves üzemeltetési jogával.

Az újonnan létrehozott Mahart-Szabadkikötő Rt. tartós állami tulajdonban marad a vagyonához tartozó földterülettel, a felépítményekkel és az infrastruktúrával együtt.

A felhívásra három - két külföldi és egy magyar pályázat - érkezett. A regensburgi, illetve dortmundi székhelyű cégek mellett a magyar ÁTI Depo Közraktározási Rt. is az érdeklődők között volt.

Az ÁPV Rt. igazgatósága augusztus végén úgy döntött, hogy a benyújtott ajánlatok alapján egyetlen pályázót sem hív meg a második fordulóba. Az indoklás szerint a háromból két pályázati anyag érvénytelen volt.

Az igazgatóság ráadásul a jelentkezők számával és a benyújtott ajánlatokkal is elégedetlen volt, ezért az első pályázat visszavonása mellett döntött. Az új kiírás októberben jelent meg, a korábbi háromról immár egyetlen fordulóra rövidítve az eljárást.

A tendert kísérő jelentős érdeklődés ellenére pályázatot mindössze két befektető nyújtott be. Az InfoRádió értesülései szerint egy jelentős kikötő-üzemeltetési tapasztalatokkal rendelkező külföldi cég, illetve egy hazai, hasonló tapasztalatokkal nem rendelkező konzorcium versenyez a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt 99 százalékos tulajdonrészéért.

Mivel az ÁPV Rt Igazgatóságának döntése január elején megszülethet, az InfoRádió azt szerette volna megtudni: hány hazai és hány külföldi cég tett érvényes vételi ajánlatot a Csepeli Szabadkikötőt üzemeltető cég megvásárlására, illetve rendelkeznek-e a pályázók a szükséges szakmai tapasztalatokkal és referenciákkal.

A InfoRádió választ vár arra a kérdésre is: előfordulhat-e, hogy a privatizációs tenderen olyan céget nyilvánítanak győztesnek, amely egyáltalán nem rendelkezik kikötő-üzemeltetési tapasztalatokkal. Az ÁPV Rt. képviselője január 3-ára ígért tájékoztatást az ügyben.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást