A hét brit repülőteret üzemeltető brit BAA Plc 454,6 milliárd forintért vásárolta meg a Budapest Airport 75 százalékos részesedését és a repülőtér 75 évre szóló üzemeltetési jogát.
A BAA a részvényekért 60 milliárd forint, a vagyonkezelési szerződés módosításáért 389,5 milliárd forint és az ingóeszközökért 15 milliárd forint kifizetését vállalta.
A BAA a 2006 és 2011 közötti időszakra 65,5 milliárd forint értékű fejlesztést vállalt, az ÁPV Rt.-nek záráskor fizetendő osztalékelőleg 10 milliárd forint, az állami garanciával rendelkező nettó hitelállomány visszafizetése pedig mintegy 20 milliárd forintot tesz ki.
Ezen felül a BA Rt. a jövőben a mindenkori éves bevételének 0,5 százalékát kitevő vagyonkezelési díjat fizet a KVI részére. A Polgári Légiközlekedési Hatóság részére utasonként 25 forint felügyeleti díjat fizet a BA Rt., a tétel 2006-ra becsült értéke mintegy 400 millió forint.
Chris Woodruff, a BAA International ügyvezető igazgatója kifejtette: mindenképpen javítani kívánják a BA hatékonyságát. Példaként említette az alacsony kereskedelmi bevételeket és a magas légiforgalmi díjakat.
A BAA 2020-ra 20 millió utasra szeretné növelni Ferihegy forgalmát, a kereskedelmi bevételeket pedig 75 százalékkal kívánják növelni.