Az egyezség értelmében az Irish Ferries négy kompja közül néhány újra közlekedik majd az Írország és Nagy-Britannia közötti útvonalon.
A szakszervezet tagjai november 24-én elfoglaltak két komphajót, tiltakozásul az ellen, hogy a társaság új, szakszervezeti tagsággal nem rendelkező kelet-európai munkásokat akart alkalmazni, egy magáncég őrző-védőinek biztosítása mellett.
Az alku szerint a komptársaság az új munkavállalóknak legalább az ír minimálbért, óránként 7,65 eurót ( mintegy 1.912 Ft-ot) fizet, nagyjából a dupláját annak, amennyit eredetileg tervezett. A munkáltató a komptársaságtól önként távozó dolgozóknak átlag 45 ezer euró (mintegy 11 millió 250 ezer forint) végkielégítést fizet.
A szakszervezetek cserébe belegyeztek abba, hogy az Irish Ferries a szakszervezeti tagsággal rendelkező ír munkavállalóit kisebb bérű kelet-európai, főleg Lettországból érkezők munkásokkal váltsa fel.
Az érdekvédelmi szervezet hozzájárult ahhoz is, hogy a társaság Cipruson jegyeztesse be hajóit.
A vita szeptemberben kezdődött, amikor az Irish Ferries bejelentette, hogy elbocsátja munkavállalóinak egyharmadát, és olcsó kelet és közép-európai, főleg lett munkásokkal pótolja őket.
December 9-én több ezren tüntettek Írországban a tervezett intézkedések miatt. Dublinban a rendőrség becslései szerint 20 ezren vonultak fel.
Az Irish Ferriest mintegy 5,5 millió euró veszteség érte a tiltakozások és munkabeszüntetések miatt.