Használt autók ezreiben találkozunk egy rejtélyes gombbal, amelyen csupán ennyi áll: Auto Hold. Elsőre jelentéktelennek tűnhet, pedig ez a kis extra valójában hatalmas kényelmet, sőt, biztonságot ad a sofőr kezébe - írja a vezess.hu.
Sok autóba bele van építve ez a funkció, a Volkswagen Passat-nál például 20 éve, 2005-ben vezették be, amikor a mechanikus rögzítőféket felváltotta a modernebb elektromechanikus parkolófék.
Az Auto Hold gyakorlatilag egy automatikus rögzítőfék, amely megakadályozza, hogy a jármű elguruljon, miután megálltunk vele akár egy piros lámpánál, dugóban, vagy éppen egy meredek emelkedőn. Amint lenyomjuk a fékpedált és megállunk, a rendszer "megtartja" az autót, így nem kell folyamatosan a féken tartani a lábunkat.
Induláskor viszont amint lenyomjuk a gázpedált, a rendszer automatikusan kiold, engedve a továbbhaladást.
A lap szerint rengeteg autósnak fogalma sincs róla, hogy van ilyen funkció a járművében, pedig számos automata váltós autóban megtalálható.
Az Auto Hold funkció eredete a német gyártók innovációira vezethető vissza: először a prémiumszegmensben jelent meg, például az Audi, BMW és Volkswagen modellekben a 2000-es évek elején.
A szaklap felhívja a figyelmet, hogy az Auto Hold nem ugyanaz, mint a visszagurulásgátló. Utóbbi egy vezetőtámogató funkció, amely emelkedőn parkoló autó esetében induláskor a fékpedál felengedését követően meghatározott ideig fenntartja a nyomást a fékrendszerben, lehetővé téve, hogy a vezető átemelje lábát a fékről a gázpedálra, anélkül, hogy járműve visszagurulna a lejtőn.
A YouTube-on még oktatóvideó is megtalálható a funkció használatáról (a videó angol nyelvű, a megértéséhez szükséges lehet a nyelvismeret):