Nyitókép: Pixabay

Bevezette az OTP Bank a lehetőséget, amire annyian vártak

Infostart
2024. augusztus 5. 05:25
Végre beszélgetés közben is kiderülhet, hogy az ügyfelek valóban a bank ügyintézőjével beszélnek-e.

Új biztonsági funkciót vezetett be az OTP Bank a telefonos csalások megelőzése érdekében. A hitelintézet ügyfelei az OTP MobilBankban ellenőrizhetik, hogy valóban a bank ügyintézőjével beszélnek-e telefonon. Az applikáció frissítése után a legközelebbi híváskor láthatóvá válik a hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfél ügyfélszolgálati azonosítója.

Erre azért lehet szükség, mert a telefonos csalók egyre változatosabb eszközökkel igyekeznek a jóhiszemű banki ügyfeleket megtéveszteni. Az elkövetők egy bank vagy szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (például Anydesk, Teamviewer) azzal az indokkal, hogy ez egy vírusirtó vagy egy biztonsági program.

Az OTP fejlesztésével ezeket a csalási kísérleteket az ügyfelek még könnyebben kiszűrhetik. Az OTP MobilBankba belépve, hívás közben a Profil menüpontra (a saját nevük melletti ikonra) kattintva megnézhetik, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszélnek-e.

Az új funkcióval a banki hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfélszolgálati azonosító is ellenőrizhető.

Így ha az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, még egy lépés segíthet neki eldönteni, hogy csalóval áll-e szemben. Az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.

"Minden ügyfelünket arra kérünk, hogy minden banki hívásnak tűnő esetben használják ezt a lehetőséget, és győződjenek meg róla, hogy nem egy csaló van a vonal túlsó végén" – mondta el Pesti Kornélia, az OTP Bank Contact Centerének igazgatója.