A magyarországi carVertical portálon ellenőrzött járművek közül átlagosan a zöld autók futásteljesítménye volt a legmagasabb (198 873 km), ezt követi az ezüstszínű autók (187 516 km), valamint a fekete autók (169 127 km) által átlagosan megtett távolság - írja közleményében az autóipari adatszolgáltató cég.
A zöld szín azoknál a prémium vagy felső kategóriás autóknál gyakori, amelyek alkalmasak a hosszabb, főleg városon kívüli rendszeres utazásokra. Az egyik legnépszerűbb autószín az ezüst - ennek árnyalatait az A vagy B kategóriás modellektől a drága luxusjárművekig valamennyi autónál megtaláljuk. Az ezüstszínű autókat széles körben a legelőnyösebbként tartják számon, és a legkülönbözőbb éghajlatú országokban használják. Jelentős a piacon a fekete autók aránya is, melyek bár színüket tekintve nem olyan praktikusak, a járművezetők kifejezetten kedvelik.
Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője azt mondta:
"A legtöbb kilométert egyértelműen a dízelautók teszik meg. Kutatásunk eredménye alapján azt a következtetést is levonhatjuk, hogy a járművek színe az általuk megtett távolságra is hatással van".
A kutatás szerint a piros autók átlagos futásteljesítménye a legalacsonyabb - 136 108 km. A fehér (136 928 km) és a barna (151 990 km) járművek szintén az átlagosnál kevesebb kilométert futnak.
A parkolókban viszonylag ritka a piros jármű - ilyen színűre ugyanis többnyire az autórajongóknak szánt járműveket festik. Népszerű színválasztás például kabrióknál, sportkocsiknál és kupéknál, ám ezek a típusú autók ritkán futnak olyan nagy távolságokat, mint a kombik vagy a terepjárók.
A fehér szín különösen népszerű a dél-európai országokban, ahol a járművezetők kimondottan értékelik, ha az autó karosszériája visszaveri a napfényt. Az egyes barna luxusmodelleket viszont lényegesen kevesebbet vezetik, mint a hagyományos autókat.
"A használtautó-vásárlók kevésbé válogatósak a jármű színét illetően, mint azok, akik márkakereskedésben vesznek új autót. Egyesek azonban hajlamosak túlságosan is egy jármű színére összpontosítani, miközben a kelleténél kevesebb figyelmet szentelnek az állapotának. Ez a megközelítés azért nem szerencsés, mert egy rosszul karbantartott autó is nézhet ki jól, miközben a fenntartása és a karbantartása meglehetősen költséges lehet. Fontos lenne, hogy a vásárlók döntése során nagyobb hangsúlyt kapjon az autó állapota és a múltja, mint a színe vagy a kinézete" - tette hozzá Matas Buzelis.