"A szeretet az, ha megosztod a jelszavad" - posztolta a Netflix 2017-ben az akkor még Twitter néven ismert X közösségi oldalon, a profilmegosztás korlátozásának tavalyi bejelentése viszont már arra utalt, hogy a vállalat új bevételi források után néz a telítődő piacon.
Az elmúlt években az új előfizetők megnyerése és a régiek megtartása is nehéz feladattá vált a Netflix számára, mivel a felhasználók ma már számos más cégóriás - többek között a Walt Disney, az Amazon és a Warner Bros - streamingszolgáltatásai között válogathatnak.
Noha amerikai tőzsdei szakemberek szerint a fiókmegosztás megállíthatja az előfizetők számának emelkedését, a Netflixnek sikerült újra felpörgetnie felhasználóinak létszámát.
A cég új előfizetőinek száma júniusban több mint a kétszeresére bővült,
majd a következő hónapban 25,7 százalékkal csökkent, a júliusi 2,6 millió új regisztráció azonban összességében emelkedést jelent a szokásoshoz képest - közölte az Antenna.
Az elemző cég adatai szerint a júliusban regisztrált felhasználók mintegy 23 százaléka választotta az olcsóbb, reklámokkal támogatott Netflix-csomagot - ez a legmagasabb arány a csomag novemberi bevezetése óta -, ami négy százalékos növekedést jelent az egy hónappal korábbi adatokhoz képest.
A vállalat becslése szerint több mint százmillió háztartásban osztottak meg regisztrációs adatokat a barátok és a családtagok körében. Elemzők szerint ebből mintegy 50 millió felhasználó hozhat létre saját fiókot.