Nyitókép: Pixabay

Az NFT-k beveszik az Instagramot és a Spotifyt is

Infostart
2022. március 20. 06:10
A digitális dolgok eredetét igazoló tokenekben sokan látnak kisebb-nagyobb üzleti lehetőséget. A nagy cégek inkább nagyobbakat.

A héten Mark Zuckerberg, a Meta alapítója erősítette meg, hogy a következő hónapokban az Instagramra is érkeznek nem helyettesíthető tokenek, vagyis az NFT-k (bővebben a cikk végén), bár egyelőre nem részletezte, pontosan miként is valósulhat meg ez a gyakorlatban. Januárban arról szóltak a pletykák, hogy a platformon elérhető lesz az NFT-k társítása a felhasználói profilokhoz, valamint egy külön piactér ötlete is felmerült. Zuckerberg komoly reményeket fűz a technológiához, szerinte a tokeneknek fontos szerepe lesz a metaverzumban – egy olyan virtuális tér felépítésén dolgozik, amit társalgásra, munkára és vásárlásra is lehet majd használni – írta a napi.hu.

Twitter és a Reddit is igyekeznek meglovagolni az NFT-divathullámot: előbbi nemrég tette lehetővé egyes felhasználóknak, hogy az általuk birtokolt tokeneket profilképként állíthassák be, utóbbi pedig azok kereskedelmére szolgáló funkciókon dolgozik.

Úgy tűnik, hogy a Spotify is érdeklődik: egy korai fázisban lévő „Web3” projekthez kezdtek munkaerőt toborozni, ez a hangzatos jelmondat pedig általában blokklánc-alapú fejlesztésekről árulkodik. Daniel Ek, a Spotify vezérigazgatója korábban egy vállalati podcastműsorban mondta el, hogy a kriptovaluták és a blockchain lehetővé tenné, hogy a felhasználók „közvetlenül fizethessenek a művészeknek”. Ez lehet az egyik oka annak, hogy a zeneiparban sokan érdeklődnek a NFT-k iránt – potenciális bevételforrást jelent a zenészeknek –, a jelek szerint a népszerű zenehallgatási platform is idővel a blokklánc technológia felé fordul majd.