Az elektromos rollerek hasonló mértékben balesetveszélyesek a forgalomban, mint a mopedek és a segédmotoros kerékpárok, a Német Biztosítók Szövetsége (GDV) jelentése alapján.
A német biztosítók 1150 személyi sérüléssel járó balesetről számoltak be 2020-ra vonatkozóan. Arányaiban ez hasonló kármérleg volt, mint a mopedek és robogók esetében, hiszen az e-robogós balesetek sem olcsók: "a gépjármű-felelősségbiztosítók átlagosan körülbelül 3850 eurót fizettek ki egy-egy ilyen balesetre" - mondta Jörg Asmussen, a GDV vezérigazgatója.
Németországban 2020-ban összesen 180 000 elektromos roller volt biztosítva. A GDV az első alkalommal készített baleseti jelentést az apró kerekekkel ellátott járművekről, amelyekkel 20 km/órás maximális sebességgel szabad haladni. A 2021-re vonatkozó adatok várhatóan ősszel állnak majd rendelkezésre.
"Különösen akkor, amikor a tilalom ellenére a járdán közlekednek, az e-scooterek nagy veszélyt jelentenek a gyalogosokra"
- mondta Asmussen. A biztosító egyesület felhívást intézett a közrendvédelmi hivatalokhoz és a rendőrséghez, hogy az elektromos robogók vezetői tartsák be a közlekedési szabályokat: "az elektromos robogók nem játékok" - mondta Asmussen. "Nem a járdán a helyük, 14 év alatti gyerekek nem használhatják, pláne nem kettesével vagy akár hármasával."
Az elektromos robogók és más úgynevezett mini elektromos járművek 2019 júniusától közlekedhetnek a német utakon.