Magyarországon a kiskereskedelemben a fogyókúrás készítmények forgalma 2020 áprilisa és 2021 márciusa között az előző év azonos időszakához képest 22 százalékkal, 2,4 milliárd forintra nőtt, ami mintegy 600 ezer csomag készítményt takar – közölte a NielsenIQ.
A hagyományos, januári év eleji fogyókúrás dömpinget csak a májusi súlyvesztési vágy múlja felül, ez a trend évek óta töretlen - írták. Az adatok pedig azt mutatják, hogy a tavalyi rendkívüli év sem tépázta meg a kategória forgalmát.
A közelgő nyár kedvez a súlykontrollt célzó termékeknek, minden 100, a kategóriára fordított forintból 60 kapszulára megy. A shake-ek (poralapú készítmények) képviselik az értékbeli forgalom egyharmadát. A tabletták, folyadékok, pezsgő- és rágótabletták összteljesítménye pedig hatról 8 százalékra nőtt.
A drogériák tartják vezető pozíciójukat mint az értékesítés centruma: az értékbeli és mennyiségi forgalom 90 százaléka itt realizálódik.