Nyitókép: Pixabay

Tengeri sün, medúza, robogó - a magyar legfőbb ellenségei

Infostart
2019. július 6. 16:40
A nyaralók leggyakrabban tengeri sün okozta sérülés, medúzacsípés miatt szorulnak orvosi ellátásra, Görögországban pedig kiemelkedően sok a bérelt robogóval történt baleset - derül ki az Europ Assistance Magyarország adataiból.

2018 nyarán az egy évvel korábbinál 14 százalékkal többen, közel 28 ezren kértek segítséget egészségügyi problémák miatt az Europ Assistance Magyarországtól. A nyár bő három hónapja alatt leggyakrabban a mediterrán országokba utazók szorulnak orvosi segítségre, legtöbbször Görögországból, Törökországból, Horvátországból érkezik hívás, de sokan szorulnak ellátásra az Ausztriában, illetve Bulgáriában nyaralók közül is.

Az egészségügyi problémák közül a leggyakoribbak a rovarcsípések, a medúzacsípések, illetve a tenderi sün vagy kagyló okozta sérülések. A gyakoriságot tekintve ezt követik azok az esetek, amikor gyomorproblémák, hányás-hasmenés miatt szorulnak orvosi segítségre a nyaralók. Az utóbbiak a mediterrán országokba, illetve az Egyiptomba, Tunéziába és Marokkóba utazók körében fordul elő a leggyakrabban. Sokan nem tudják, de az ugyancsak gyakori középfülgyulladás kezelését követő öt napban nem szabad repülőre ülnie a betegnek, így gyakoriak az olyan esetek is, amikor az orvosi kezelés mellett a biztosítók az átbookolás, illetve – szerződéstől függően – a kényszerű kint tartózkodás szállásköltségét is térítik.

A Görögországba utazók körében nem ritka a robogóbaleset, mivel a nyaralók gyakran bérelt járművel járják be a szigeteket, s nincsenek felkészülve arra, hogy a közlekedési szabályokat a mediterrán országban lazábban kezelik. Fontos tudnivaló, hogy aki alkohol fogyasztása után ül járműre, azt vezeti, annak orvosi kezelését, orvosi ellátását nem térítik meg a biztosítók, az alkoholos befolyásoltság állapotában okozott balesetek miatti ellátás ugyanis minden szerződésben a kizárások között szerepel.

Az Europ Assistance Magyarország 2018-ban több mint 103 ezer esetben nyújtott segítséget valamilyen egészségügyi probléma miatt bajba került ügyfeleinek, ami az összes tavalyi segítségnyújtás több mint 52 százaléka. Tavaly összesen több mint 196 ezer esetben hívták a bajba jutottak az asszisztencia szolgáltatót, azaz naponta átlagosan 537 segítségnyújtás történt.