A „Száraz November" célja a mértékletesség erényének és az öngondozás gyakorlatának elmélyítése az alkohol iránti sóvárgásban megtalált tanulságok által. Fontos cél a testi és lelki megújulás, az önismeret fokozása, a vágyak megregulázása, valamint az italozás okozta problémák korai felismerése - közölték a szervezők.
A 2018-as kampány hagyományteremtő szándékot is hordoz magában, mivel ebben az évben először tematikus tartalommal is kibővítik a az alapítvány törekvéseit. A tavalyi évben az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karával közösen végzett kvalitatív kutatás eredményeire alapozva a szervezők úgy döntöttek, hogy idén a nők alkoholfogyasztása kerül a figyelem középpontjába. A cél elérése érdekében a Kékpont Alapítvány stratégiai partnerséget kötött az ELTE PPK kutatóival, hogy a tudomány szilárd talaján állva vághassanak bele az idei feladatba.
Fontos tanulságok
Az alapítvány és a bevont kutatók szerint azért fontos a nők és az alkohol viszonyát megvizsgálni, mert a férfiak alkoholfogyasztása régóta része a társadalmi párbeszédnek, a nőké viszont sokszor még mindig tabu vagy a férfiak által szabályozni kívánt területek egyikeként jelenik meg.
A nők alkoholfogyasztásának és a megküzdési stratégiáiknak a mélyebb megismerése többek között segíthet a kockázati ivás csapdáinak megértésében és a mértéktartás gyakorlatának megismerésében is.
A kezdeményezés tavalyi eredményeiből ugyanis kiderült, hogy a nők szívesen beszélnek a kihívás során megélt élményeikről, hozzáállásuk támogató, és kerülik a nem ivást elutasító reakciókat.