Nőnapi távkapcsoló: így tévézünk

Infostart
2018. március 8. 10:49
A magyar nők naponta átlagosan 46 perccel többet tévéztek 2017-ben, mint a férfiak, jellemzően 123 reklámfilmmel találkoztak, ez a teljes képernyő előtt töltött idő 13 százaléka – derült ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.

A 18 évnél idősebbek naponta átlagosan 4 óra 59 percet töltöttek a képernyők előtt, amely idő a nemek tekintetében valamelyest eltérően alakult: a nők esetében 5 óra 20 perc, a férfiaknál pedig 4 óra 34 perc volt - írja a Világgazdaság.

2017-ben összesen több mint 10 millió reklámfilmet sugároztak a Nielsen által reklámszinten mért csatornákon. A felnőtt közönségen belül a nők naponta átlagosan 123 reklámfilmmel találkoztak, míg a férfiak valamivel kevesebbet, naponta átlagosan 101 reklámfilmet néztek meg.

A nézőszám napon belüli alakulása hasonló mintázatú mind a két nem esetében: jellemzően este 20.50 körül érte el maximumát, de a nap minden percére igaz, hogy a hölgynézők ültek többségben a tévé előtt. 2017 során a tévénéző közönség összetétele is ennek megfelelően alakult, 57 százalékos többségben voltak a nők. Ez különösen igaz az általános szórakoztató, életmód, zene- és gyerekcsatornák esetében, ahol a nők aránya a közönségen belül meghaladta a 60 százalékot.

A hír- és filmcsatornák nézői között nagyjából egyensúlyban voltak a nemek, míg a sport- és ismeretterjesztő csatornák közönségében egyértelműen a férfiak domináltak.

A felnőtt nők és férfiak műsorfogyasztásának tekintetében közös pont, hogy tévéreklámokra fordították a legtöbb időt 2017 során, tévénézésre fordított idejük 13 százalék illetve 12 százalékát.