A nagy eltérést részben az okozhatja, hogy a korábbi becslések alapját képező méréseket az út mentén elhelyezett szenzorokkal végezték, míg az új tanulmány a speciálisan az autók ülésébe telepített érzékelők által, az atlantai belváros reggeli csúcsforgalmában gyűjtött adatokkal dolgozott - írta a Portfolio.
A kísérlet részeként az emberi lélegzetvételt imitáló mintavételi eszközzel több mint 30 autóban, több mint 60 órán át gyűjtötték az adatokat.
A mérések arra is rávilágítottak, hogy az úgynevezett oxidatív-stressz-keltő vegyi anyagok szintén körülbelül kétszer akkora koncentrációban vannak jelen az autó légterében, mint ahogyan azt korábban becsülték.
Ezeket számos szív- és érrendszeri, légzőszervi, neurodegeneratív, illetve daganatos betegség kialakulásával hozzák összefüggésbe.
A szerzők figyelmeztetnek, hogy a mérések eredményeit számos tényező befolyásolhatja. A tanulmány készítői szerint az azonban bizonyos, hogy a csúcsforgalmi órákban való vezetés még a korábban véltnél is károsabb.