Az ősi babiloni istenséget ábrázoló installáció, Michael Rakowitz amerikai művész alkotása 2018 márciusában váltja a híres londoni tér üres negyedik szobortalapzatát jelenleg elfoglaló kortárs művet, egy ökölbe szorított kezet hétméteres kinyújtott hüvelykujjal ábrázoló szobrot, David Shrigley brit művész alkotását.
A Lamasszu asszír védőszellemet megtestesítő szárnyas bikát, amely időszámításunk előtt 700 óta állt az asszír birodalom egykori fővárosához, Ninivéhez vezető hatalmas kapuk egyikénél Irakban, az Iszlám Állam terrorszervezet fegyveresei rombolták le sok más műkinccsel együtt, miután 2014 júniusában elfoglalták Moszult és környékét.
Michael Rakowitz 2007-ben kezdett dolgozni projektjén, amelyben közel-keleti élelmiszerek elhasznált csomagolóanyagából alkotja újra a bagdadi Iraki Múzeum 2003-as kifosztása során odaveszett műkincseket, s újabban az Iszlám Állam által lerombolt műemlékeket.
A londoni téren középen a trafalgari csata győztes hadvezére, Horatio Nelson 52 méter magas emlékoszlopa áll. A tér sarkain álló talapzatok közül hármon további 19. századi brit hadvezérek magasodnak. A negyedik talapzat "lakatlan": 1841-ben emelték, lovas szobrot terveztek rá, de az sohasem készült el. 1999-ben elkezdtek kortárs műalkotásokat helyezni rá, amelyeket másfél évente cserélnek, eddig 11 mű fordult meg rajta.
A Negyedik Talapzat-projekt 2020-ban zárul Heather Phillipson brit művész The End című, egy hatalmas tejszínhabot ábrázoló szobrával.