Mészáros Juditot, a Szállás.hu marketing menedzsere azt mondta az InfoRádiónak, hogy több mint 7000 szálláshelyet kérdeztek meg a témában. A leggyakrabban törülközőt, konyhai eszközöket, ágyneműt visznek magukkal a vendégek. A felmérés szerint a tulajok ezeket nem is tartják szándékos lopásnak, inkább figyelmetlenségnek vagy kapkodásnak tudják be.
A marketing menedzser csak néhány rendhagyó esetet emelt ki. Az egyik vendég a szálloda segítségét "kérte" a rablásban. Rossz bőröndre hivatkozva kért egy dobozt, amelyben később - mint kiderült - a szállás LCD televízióját csempészte ki. A felmérésből kiderült, hogy eltűnt már 500 ezer forint értékű éremgyűjtemény, Kafka Margit dedikált kötet vagy több mázsatüzelő anyag.
Hogyan fordulhatnak elő lopások? Mészáros Judit szerint ez nem a szállásadók naivságából fakad, csak egyszerűen nincs rá mód, hogy folyamatosan felügyeljék a vendégeket. A kisebb értékű dolgokat inkább hozzáírják a költséghez, és nem foglalkoznak vele. A tulajdonos tehet feljelentést, azonban sok esetben először megkeresik a gyanús vendéget, aki persze mindent tagad és felháborodik a feltételezésen.
Hanganyag: Kaputa Júlia