Természetes adottság a tanítási képesség?

Infostart
2011. szeptember 18. 08:30
Az amerikaiak többsége úgy véli, a tanítási képesség egy természetes, nem tanulható adottság - derül ki a Phi Delta Kappa (PDK) és a Gallup tanévkezdési felméréséből. Sokan ösztönöznék a kiváló tanuló diákokat, akár saját gyermekeiket is, hogy válasszák a tanári pályát.

A Phi Delta Kappa (PDK) és a Gallup 43. alkalommal elkészített tanévkezdési felmérése szerint vonzó gondolat az amerikaiak számára, hogy a legjobb teljesítményű és képességű személyekből legyenek tanárok. A kérdéssel kapcsolatban 76 százalék fejezte ki egyetértését, míg 74 százalékuk bíztatná is ezeket az embereket a tanári pálya követésére, amennyiben ők maguk is éreznek erre hajlandóságot.

Ráadásul a válaszadók 67 százaléka azt sem ellenezné, ha saját gyermeke döntene úgy, tanulmányai végeztével a közoktatásban tanárként helyezkedne el - számol be az ELTE TÁTK hírlevele.

A tanítási képességet illetően a többség úgy véli, tehetség kérdése a dolog. A megkérdezettek 70 százaléka szerint tanítani az tud jól, akinek veleszületett képessége van hozzá, és 28 százalék vélekedik úgy, a szakképzésen múlik, kiből milyen tanerő lesz.

A vizsgálat szerint egyetlen olyan kérdés van, ami megosztja a válaszadókat. Arra vonatkozóan, hogy az ország jövője szempontjából mi a hasznosabb, ha a matematikai és tudományos tárgyakban jeleskedő tanulók a tanári pályát választják, vagy ha tudományos kutatóként helyezkednek el, a megkérdezettek közel fele-fele választotta a két lehetőséget. 47 százalék szerint a tudományos kutatással járna jobban az ország, míg 47 százalék szerint hasznosabb, ha az érintettek tanárként adják tovább a tudást az újabb nemzedékeknek.