Óvatosan a nyaralásnak látszó termékbemutatókkal!

Infostart
2011. május 19. 18:24
A nyár közeledtével tele vannak a postaládák az ingyenes vagy nagyon olcsó városnéző programokra csábító szórólapokkal. Ezek valójában termékbemutatók, amelyeken a gyanútlan résztvevőket drága áruk megvételére, sőt hitelfelvételre kényszerítik - figyelmeztet Szép Gábor, a Teszt és Piac Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke.

A meghirdetett utazáson jelentős idő azzal megy el, hogy egy előadáson arról győzködnek, vegyünk meg egy egészséghez vagy főzéshez kapcsolódó terméket - emelte ki a Teszt és Piac Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke.

Szép Gábor kifejtette: előfordul, hogy a vállalkozások nem biztosítják a fogyasztók számára a törvény által biztosított jogot, vagyis azt, hogy nyolc munkanapon belül a szerződéstől indoklás nélkül elállhassanak.

Jellemző probléma, hogy a fogyasztókkal szemben aggresszívan, fenyegetően lépnek fel, és például azt mondják, addig nem megy tovább a busz, amíg nem veszik meg a terméket - közölte.

Szép Gábor szerint jellemzően drága termékeket kínálnak ilyen módon eladásra, de ezeket egy összegben nem tudják kifizetni a fogyasztók, így hitelszerződést is kötnek hozzá. Későn ébrednek rá, hogy nem tudják vállalni a terheket, de ilyenkor már alig van kiút - tette hozzá.

Hanganyag: Herczeg Zsolt


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást