Mi a legnépszerűbb karácsonyi ajándék Magyarországon?

InfoRádió / MTI
2010. december 9. 08:10
Magyarországon is a ruházat és a kiegészítők a legnépszerűbb karácsonyi ajándék - derül ki a GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 2010 őszi, reprezentatív felméréséből.

Európai szinten a második legkedveltebb ajándék a játék, ezt követik a könyvek, majd a szépségápolási termékek. Élelmiszert és italt a válaszadók 16 százaléka vásárol ajándékba. Magyarországon a ruházati cikkek a legnépszerűbbek, második helyen a szépségápolási termékek, harmadikon a könyvek állnak, majd a játékok, ötödikként pedig az élelmiszerek és italok következnek.

A magyar lakosság háromnegyede legfeljebb mintegy 28 ezer forintot (100 eurót) tervez elkölteni karácsonyi ajándékokra az idén.

A vizsgált európai országok többségében magasabb összeget szánnak erre a célra. A megkérdezettek egynegyede 100 és 250 euró közötti összeget, 28 százalékuk 250 eurónál is többet szán vásárlásra, 47 százalékuk viszont kevesebb, mint száz eurót.

A felmérésben részt vevő magyarok közel fele várhatóan kevesebb pénzt fog költeni, mint három évvel ezelőtt, míg máshol ez az arány 38 százalék. A megkérdezett magyarok hét, az európaiak 14,5 százaléka szán többet idén karácsonyi ajándékozásra.

Az eredmények tanúsága szerint a válaszadók szeretnek mindent egy helyen elintézni, a leggyakrabban választott helyszínek a bevásárlóközpontok, áruházak, szuper- és hipermarketek: tízből hat európai itt szerzi be az ajándékokat. Másodikként a kisebb szaküzleteket, butikokat, ajándékboltokat jelölték meg - az európai, köztük a magyar válaszadók egyötöde sorolta magát ide -, ez szinte változatlan 2007-hez képest. Egyes országokban a tíz százalékot is eléri az internetes vásárlók aránya, Magyarországon mindössze két százalék él ezzel a lehetőséggel. A magyarok kilenc százaléka szívesen vásárol utcai kereskedőktől, illetve különböző karácsonyi vásárokban.

A GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 16 országban végezte a felmérést. A kutatás Belgiumra, Brazíliára, Bulgáriára, Csehországra, Nagy-Britanniára, Franciaországra, Hollandiára, Indiára, Kolumbiára, Magyarországra, Olaszországra, Portugáliára, Romániára, Spanyolországra, Svédországra és az Egyesült Államokra terjedt ki.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást