Ahol örökös közlekedési dugók nehezítik az életet

InfoRádió / MTI
2010. november 10. 08:10
Moszkvában az életet leginkább az örökös közlekedési dugók nehezítik, s Dmitrij Medvegyev elnök legelső sorban e probléma megoldását várja Szergej Szobjanyintól, a nemrég kinevezett új polgármestertől, aki már hozzá is látott a munkához.

Kedden az államfő közlekedésszervezési ajánlásokkal állt elő: korlátozni kell a teherautók behajtását a város területére, buszsávokat kell kijelölni, ki kell építeni a fizetőparkolók rendszerét, a gyalogosok számára aluljárókat kell építeni, le kell bontani az utak mentén engedély nélkül épült objektumokat, és a város és a megye közös kezelésébe kell venni az utakat.

Szakértők a teherautók behajtása nappal már jelenleg is korlátozott, de 700-10.000 forintért bármikor, bárhová be lehet hajtani. Vagyis a korlátozás hatékonyságához le kell győzni a korrupciót a hírhedten korrupt közlekedésrendészetnél is.

Egy nagy autóbusz-közlekedési vállalat vezetője elmondta: a városban ugyancsak a rendőrök korrupt volta folytán mintegy 45 illegális "buszpályaudvar" működik, főleg a vasúti pályaudvarok körül, s ezeken naponta több mint 5000 busz várja az utasokat, hatalmas dugókat okozva a környéken.

A buszsáv ötlete Moszkvában tréfásan hangzik: az autósok az egy irányban 6-8-10 sávos főutakon nemcsak a járdán és mellette, hanem a második, sőt sokszor a harmadik sávban is parkolnak.

Így a moszkvai közlekedési dugók várhatóan fennmaradnak, bármi történjék is: egyrészt közlekedésszervezés lényegében nincs, mert a fontos kereszteződéseknél rendőrök kapcsolgatják a lámpákat, hogy fontos főnökök számára szabaddá tudják tenni az utat. Másrészt a dugók zömét a moszkvai autósok fegyelmezetlensége okozza, s ez aligha változik meg egyhamar.