A felmérés adatai azt mutatják, hogy a magyarok 80 százaléka reggelente otthon eszik, s a megkérdezettek 30 százaléka nem minden nap, vagy egyáltalán nem szokott reggelizni. A 18-29 éves fiatalok közel fele, míg a 30-39 és 40-49 évesek harmada hetente legalább egyszer házon kívül reggelizik, átlagosan 320-340 forintos értékben.
A házon kívül reggelizők négy jellegzetes csoportba sorolhatók: a válaszadók 70 százaléka "irodai piknikező", azaz otthon csomagolja be magának az ennivalót és a munkahelyén fogyasztja el. A megkérdezettek 37 százaléka elvitelre vásárol elsősorban pékségeknél, a "mobil reggeliző" menet közben falatozik. A 22 százalékot kitevő "reggeli vadászok" megfontolják, hová mennek reggelizni, mert számukra az ár-érték arány kiemelt jelentőségű. Ínyükre van a gyors kiszolgálás, körülbelül 15 percet szánnak a nap első étkezésére, ugyanakkor szeretik nyugodtan, kulturált környezetben elfogyasztani az ételt.
Legkevesebben az "időmilliomosok" vannak, a megkérdezettek nyolc százaléka reggelente akár egy órát is elüldögél bisztrókban, kávézókban. A csoportok között van átfedés: mivel az emberek nem feltétlenül ugyanazt a típusú ételt választják minden reggel, emiatt a házon kívüli étkezés helyszíneit is váltogatják.
A magyarok 61-61 százaléka szendvicset és a péksüteményt eszik reggelenként, 47 százalék tojásételeket, 33 százalék pirítóst. A kutatásból kitűnik, hogy az életciklusnak és az ahhoz kötődő életformának is meghatározó szerepe van a reggelizési szokásainkban. A 18-29 évesek között a kollégákkal és a barátokkal reggelizők, míg a 40 év felettieknél az egyedül étkezők vannak nagyobb számban.
A 18-39 éves szingli nőkre és férfiakra jellemzőbb, hogy házon kívül reggeliznek, mint azokra, akik már együtt élnek valakivel, esetleg házasok. A szinglik tipikusan müzlit, gyümölcsöt és gyümölcslevet, a párkapcsolatban élők jellemzően tojást, tósztot és teát fogyasztanak reggelente.