A sofőrök munkáját, az autók állapotát, a társaság tarifarendszerét, a diszpécserek viselkedését és magát a fuvart értékelték a Kosár című reklámmentes fogyasztóvédelmi újság munkatársai. Hacsek Tamás, a lap tesztszerkesztője az InfoRádiónak elmondta: ez utóbbit három szempont, a megtett távolság, a menetidő, illetve a viteldíj szempontjából vizsgálták.
Általános tapasztalat, hogy a diszpécserek által ígért kiállási időt minden cég tudta tartani, ahogyan az is, hogy a sofőrök csak vonakodva engedik az utast kártyával fizetni: többen hivatkoztak arra, hogy nem működik az autójukban a terminál, míg mások megmondták, inkább készpénzt szeretnének kapni.
Pedig a kártyás fizetés éppen a sofőrök biztonságát szolgálja, igaz, így csak később jutnak hozzá a pénzükhöz - jegyezte meg a szerkesztő.
A magazin munkatársai éppen a BKV-dolgozók januári sztrájkjának ideje alatt tesztelték a taxiszolgáltatás színvonalát. Hacsek Tamás szerint a társaságok jól kihasználták ezt az időszakot, érezhetően több taxi volt a fővárosban, és pozitív, hogy a sofőrök képesek voltak a megszokott kiállási időket. Kivételt csak a reggeli órák jelentettek: akkor nemhogy autót nem lehetett fogni, még a diszpécserekkel sem lehetett beszélni, akkora volt a leterheltség.
Hanganyag: Herczeg Zsolt