A 2008-as harmadik helyről ugrott a lista élére az Amerikai Egyesült Államok. A Futurebrand, a világ egyik vezető márkaügynökségének ország-indexe szerint 2009-ben tehát az Egyesült Államok a legjobb ország-márka, ezt követi Kanada, majd Ausztrália. A tízes lista felét európai államok teszik ki.
A felmérés megállapítása szerint, a kormányok ma már márkaként kell, menedzseljék országukat; a márka része lehet a kultúrán és a turizmuson kívül a nemzeti termékek, a piac, de még az adórendszer is. A kutatók úgy vélik: az Egyesült Államok nagyrészt a kormányváltás miatt szerepelt jól 2009-ben.
A felmérés több tucat szempont szerint állított fel rangsorokat. Így például a legautentikusabb ország-márka Japán, művészeti és kulturális szempontból a legvonzóbb Olaszország, a legjobb tengerparti strandokkal rendelkező ország Tahiti, a leginkább családbarát Kanada, a legjobb történelmi ország Egyiptom.
Éjszakai szórakozásra Japán a legalkalmasabb, jót enni - nem meglepő módon -, Franciaországot ajánlják. Bevásárolni Szingapúrban kell, a legjobb az életszínvonal Németországban, a legbarátságosabb pedig ország Fidzsi.
A kutatás rámutat arra is, hogy az következő öt év során olyan államok kerülhetnek az élmezőnybe, mint az Egyesült Arab Emirátusok, Kína vagy Vietnam, és amelyeket Horvátország, Dél-Afrika és India követhet.