Minden ötödik amerikai a mobiltelefonját használja a karácsonyi vásárlásokhoz

InfoRádió / MTI
2009. december 18. 21:00
Minden ötödik amerikai fogyasztó a mobiltelefonját használja a karácsonyi vásárlásokhoz, a mobilok az ünnepi vásárlási szezon alapkellékévé váltak a tengerentúlon - ismertette a Deloitte könyvvizsgáló cég felmérését a The New York Times.

A mobiltelefonos vásárlók közel fele tájékozódik a termékekről, böngészi az árakat telefonján.

A megkérdezett telefonos vásárlók csaknem egyharmada készülékén keres árkedvezményt biztosító kuponokat és olvas értékeléseket az árukról, egynegyedük ténylegesen mobiltelefonjukon veszi meg a kiválasztott termékeket.

Stacy Jainak, a Deloitte kiskereskedelmi forgalmi szakértője rámutatott: a mobiltelefonos vásárlás elterjedése lehetőség, egyszersmind kihívás a kiskereskedőknek.

A fogyasztók telefonjaik segítségével szinte ugyanúgy körbejárhatják a boltokat, megvizsgálhatják a kínálatot, mint azok, akik ténylegesen végigjárják az üzleteket. Az online kereskedelmi láncok nagy igyekezettel fejlesztik honlapjukat, hogy a mobiltelefonosok is kényelmesen vásárolhassanak, külön kuponokkal csalogatják őket.

A mobiltelefonos vásárlás technikája azonban nem mindig zökkenőmentes nehézkes, a dolgot időnként nehezíti például a megszakadó internetkapcsolat vagy a lejárt árlista. Az okostelefonok fejlődésével az e-kereskedelemben azonban olyan innovációs hullám tapasztalható, amilyen legutóbb talán az egy évtizeddel ezelőtti ".com" fellendülés idején volt.

A cél annak biztosítása, hogy a fogyasztók a mobiltelefonjaikon még annál is gyorsabban és egyszerűbben vásárolhassanak, mintha számítógépeiken tennék ugyanezt. Az egyik újítás a Retrevo termékismertető oldal RetrevoQ szolgáltatása: a vásárlók egy sms vagy Twitter-üzenetben beküldik a termék nevét, és azonnali választ kapnak arról, hogy jó vételről van-e szó és hol érdemes azt megvenni.