Az energiaitalok éves kiskereskedelmi forgalma 2009 augusztusában 11 milliárd forint volt, 24 százalékkal több az előző év azonos időszakinál, ugyanakkor az átlagárak 9 százalékos csökkenése miatt a mennyiségben mért forgalom majdnem 40 százalékkal növekedett - közölte az InfoRádióval a Nielsen piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója.
Melisek Eszter kiemelte: nem feltétlenül a piacon lévő termékek ára csökkent, hanem olcsóbb termékek is megjelentek. A saját márkás energiaitalok piaci részesedése kiemelkedővé vált, 40 százalék körül mozog - tette hozzá.
Az energiaitalokból mintegy 210 ezer hektolitert adtak el a boltokban, ebben a kategóriában Hollandia és Ausztria vezet - mondta a Nielsen munkatársa.
Magyarországon egy liter energiaital átlagosan 523 forintba került a boltokban, ennél olcsóbban lehet vásárolni Franciaországban, Portugáliában és Hollandiában, míg Horvátországban és Görögországban jóval drágábbak az energiaitalok - fejtette ki.
Melisek Eszter közölte: az eladott energiaitalok mennyisége alapján a kis, hagyományos üzletek piaci részesedése 31 százalékról 36-ra emelkedett, ugyanakkor a hipermarketeké 37 százalékról 33 százalékra, a szupermarketet és diszkontok részesedése pedig 32 százalékról 31 százalékra csökkent.
Hanganyag: Panulin Ildikó