Ha rossz az idő, fizet a biztosító

Infostart
2009. július 16. 19:20
"Napsütés-biztosítás" - ez a neve annak az új szolgáltatásnak, melyet az amerikai Aon Corporation biztosítási alkusz- és kockázatkezelési tanácsadó társaság franciaországi leányvállalata dolgozott ki, és amelyet két francia utazási iroda máris forgalmaz. A rendhagyó biztosítás a nyári vakációzókat célozza, és lényege az, hogy rossz idő esetén az ügyfelek automatikusan visszakapják nyaralási költségük egy részét.

Az utazás és üdülésszervezésben piacvezető Pierre & Vacances társaság által 67 euróért, mai árfolyamon mintegy 18 ezer forintért kínált biztosítás fejében a vakációzónak 150 eurót, egészen pontosan 41 ezer forintot térítenek vissza abban az esetben, ha egy egyhetes üdülése alatt csupán három napon keresztül volt jó idő.

Hogy mi számít jó időnek? A lehetséges viták elkerülése érdekében az Aon France kockázatkezelő osztályán ennek meghatározására is figyelmet fordítottak: jó idő van, ha huszonnégy órán belül a nap legalább két órán keresztül sütött, nem akármilyen, hanem felhőtlen égen.

A kempingekben és üdülőközpontokban szálláshelyeket értékesítő France Loc társaság "szép idő garanciája" a fentinél lényegesen kedvezőbb, és a biztosító ebben a konstrukcióban nem a jó, hanem a rossz időt méri.

Mindössze 28 eurós, azaz 7600 forintos biztosítás fejében vállalják, hogy 400 eurót, közel 110 ezer forintot fizetnek vissza az ügyfélnek abban az esetben, ha egyhetes nyaralása alatt legalább négy napon keresztül, naponta három órán át, esik az eső.

"Az innovatív termék előnye abban áll, hogy a kártérítés kifizetését sikerült automatizálnunk" - olvasható az Aon France honlapján, ami azt jelenti, hogy az ügyfélnek nem kell "kárbejelentést" tennie, és így azt sem kell bizonygatnia, hogy valóban rossz volt az időjárás.

A biztosító értesít a "káreseményről"

A biztosító ugyanis szerződést kötött a francia meteorológiai szolgálat Metnext nevű leányvállalatával, melynek műholdjai negyedóránként készítenek felvételt az egész bolygó időjárásáról, így a cég képes megmondani, hogy egy adott üdülőhelyen mennyi ideig tartott az effektív napsütés.

Azok a nyaralók, akik a Metnext által szolgáltatott adatok alapján nem részesültek a megfelelő napsütés "kvótában", sms-ben automatikusan értesítést kapnak a biztosítótól a "káreseményről", néhány napon belül pedig a kártérítés összegét is átutalják a számlájukra.

Az Aon France bátorságát és először a tavaly nyáron tesztelt új termékébe vetett bizalmát mutatja, hogy az ügyfeleknek idén egészen október 17-éig teszi lehetővé a napsütés-biztosítás megkötését. A cég most azon dolgozik, hogy a szolgáltatást a magánszemélyek között létrejövő szerződésekre, valamint a külföldi üdülésekre is kiterjessze.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást