A jelzőrendszer hibája okozta a metróbalesetet

InfoRádió / MTI
2009. június 24. 06:52
A jelzőrendszer meghibásodása okozhatta szakértők szerint azt a hétfői washingtoni metróbalesetet, amelyben a legújabb közlés szerint legalább hét ember halt meg és több mint 70 megsérült.

Az EU-tagállamok nevében eljáró cseh elnökség kedden Washingtonban azt a tájékoztatást kapta a polgármesteri hivataltól, hogy az előző napi metrószerencsétlenségnek nincs külföldi állampolgár áldozata vagy sérültje.

Korábban a tűzoltóság kilenc halottról számolt be, Adrian Fenty polgármester legfrissebb, keddi közlése szerint azonban heten haltak meg a közlekedési katasztrófában. Még ez sem végleges adat, ugyanis két sérült állapota, akiket kórházban kezelnek, válságos.

A katasztrófa úgy következett be, hogy az egyik szerelvény nagy sebességgel hátulról belerohant az ugyanazon a sínpályán álló másikba. A halottak között van az előbbi metró 42 éves vezetője.

A baleset a főváros északi részén, a piros vonalon, a Takoma Park és Fort Totten felszíni állomások között történt 5 órakor; ez az egyik legforgalmasabb időszak.

A CNN hírtelevízió képsorai szerint az ütközés következtében az egyik szerelvény eleje rászaladt a másikra. Candace Smith, a metróhatóság szóvivője "borzalmasnak" nevezte az összeütközött metrószerelvények látványát.

Ez volt a legsúlyosabb baleset a washingtoni metróhálózat 33 éves történetében. Több mint 200 tűzoltó érkezett a helyszínre; a mentőalakulatoknak szét kellett vágni a metrókocsikat, hogy a bennragadt utasokat kiszabadítsák.

A The Washington Post által megszólaltatott szakértők szerint a katasztrófát a metró jelzőrendszerének meghibásodása okozhatta. A metrók mozgatása teljesen számítógépesített, és egy ilyen baleset elvileg kizárt, mivel a rendszer, ha észleli, hogy a szerelvények túl közel kerülnek egymáshoz, azonnal lefékezi azokat. Az utasok beszámolói szerint azonban nem történt fékezés.

Az sem kizárt, hogy a metró vezetőjével történhetett valami, akinek a tiszta időben látnia kellett volna az álló szerelvényt, és vészfékezést alkalmazhatott volna. A washingtoni metróhálózatban már többször előfordult, hogy az automatikus biztonsági rendszer nem működött, és a gyorsan fékező vezetők előzték meg a balesetet.

Az Egyesült Államok fővárosában előzőleg 1982-ben történt halálos metróbaleset; három ember halt meg, amikor egy szerelvény kisiklott.