Imádjuk a kávét: az eszpresszó még mindig a nyerő

Infostart
2009. április 8. 12:47
A magyarok több mint háromnegyede rendszeres kávéfogyasztó, sokan - főként 30 év felett - több csészével is isznak naponta. A kedvenc továbbra is az eszpresszó, olyannyira, hogy az árát sem nézzük - derül ki a Nespresso megbízásából készült felmérésből, mely a magyar kávéfogyasztási szokásokat kutatta.

Kávé iránti szenvedélyünk mindig is legendás volt - ezt most kutatási adatok is alátámasztják. A GfK szerint a lakosság 76 százaléka fogyaszt kávét, közülük minden hatodik naponta egy, majdnem minden negyedik pedig akár több csésze feketét is elkortyolgat.

Úgy tűnik, ahogy idősödünk, egyre intenzívebb kávéfogyasztókká válunk: 30 éves kor alatt ritkábban, fölötte azonban egyre népszerűbb ez a szokás. A legszenvedélyesebb fogyasztók a 40-60 évesek, de a 60 év felettiek közel háromnegyede is legalább naponta egy csészével megiszik.

Kávéfogyasztási szokásainkat jövedelmünk sem befolyásolja jelentősen: a magas, közepes, illetve alacsony jövedelemmel rendelkező háztartásokban szinte ugyanannyi a nem (22-26 százalék), a ritkán (4-8 százalék) és a rendszeresen kávét fogyasztók (27-33 százalék), illetve a kifejezetten kávéimádók (35-44 százalék) aránya.

Még mindig az eszpresszó a favorit

A magyarokra jellemző eszpresszófogyasztás napjainkra sem változott: ma is a rövid fekete az igazi kedvenc. Különösen érvényes ez az idősebb korosztályra - ahol minden korcsoportban 70 százalék feletti arányt ér el az eszpresszófogyasztás -, valamint az megrögzött kávéivókra. Az eszpresszó után - jócskán lemaradva - a capuccino következik, ezt a kávétípust inkább a fiatalabbak és a kisfogyasztók részesítik előnyben. A dobogó harmadik fokán a tejeskávé áll - ez szintén a fiatal korosztály körében népszerű.

Ahogy a fogyasztás gyakoriságát sem befolyásolja az ár, a jövedelem sem jelentős differenciáló tényező a kávé típusának esetében. Legtöbben - bármennyibe is kerül - továbbra is eszpresszót fogyasztanak, érdekes azonban, hogy a magasabb jövedelműek között a cappucinót fogyasztók aránya is jóval magasabb - derül ki a felmérésből, amelyet a Nespresso megbízásából végzett a GfK ezer, 15 év feletti magyar megkérdezésével.