A sós kávé az új őrület

Infostart
2008. december 30. 20:47
Egy tajvani kávélánc különleges feketét szolgál fel vendégeinek: cukor helyett tengeri sóval szórják meg a tejhabot, amely a fogyasztók szerint igazán különleges ízélményt nyújt.

A 85 Degree Bakery Cafe, Tajvan legnagyobb kávélánca decemberben úgy döntött, hogy újfajta élvezettel kedveskedik vendégeinek: cukor helyett tengeri sóval ízesíti a kávét.

"Meglepett minket az emberek reakciója. Ma már vannak olyan kávézók, ahol átlag napi 700 csésze sós kávét is eladnak, ami 20-30 százalékkal több, mint amennyit az eddigi legnépszerűbből, az amerikai kávéból fogyasztanak" - mondja Cathy Chung, a vállalat szóvivője, hozzátéve: azért döntöttek a sós kávé bevezetése mellett, mert Tajvanon az egészséges tengeri só használata nemcsak az ételekben, de a kozmetikában is igen népszerű lett az utóbbi időben.

"A tengeri só nem finomított és több ásványi anyagot tartalmaz, mint az asztali só. Amellett, hogy sós ízt ad, kitágítja az ízlelőbimbókat, így kap a kávé is egy különleges ízt" - állítja a szóvivő.

A kávézókban a néhány csipetnyi sót a kávé hideg tejhabjába szórják, "Három ízt érezni" - mondja egy egyetemista, aki a sós kávéra esküszik. "Először a tejhab sósságát, ami aztán összekeveredik a forró kávéval, végül pedig érezni a kávé aromáját".

Egy másik vendég szerint nincs is igazán sós az íze a kávénak: az egyszerre sós és édes, és sokkal illatosabb, mint a cukorral ízesített. Tajvanon egyébként gyakran sózzák a gyümölcsöket is, mert ezzel - szerintük - jobban kihozzák az édes ízt.

A 2004-ben alapított kávéházlánc, amelynek Kínában 55, Ausztráliában négy, az Egyesült Államokban pedig egy üzlete van, a sós után a sajtos és a gyümölcsös kávé bevezetését tervezi.