A karácsonyi ajándékhajszát szimulálva az East Londoni Egyetem és a Moneysupermarket Shopping nevű brit egyesület közös felmérést készített arról, hogyan hat a szervezetünkre az ünnepi vásárlási őrület.
A kis körben végzett kutatásban 15 férfit és 15 nőt kértek fel arra, hogy 75 perc alatt szerezzék be a listára felírt ajándékokat. A vizsgálat eredményéből kiderült az, amit már eddig is sejtettünk: a karácsonyi őrület nemcsak a pénztárcánknak, de testünknek és lelkünknek is rossz, mert veszélyes szintre növeli a stresszt.
A stressz megnövekedésével a vásárlók felénél növekszik a vérnyomás is, amely hipertóniához (magas vérnyomáshoz) vezethet, az pedig a szív- és veseproblémák kialakulását idézheti elő. A vizsgálatból az is kiderült, hogy a nőket jobban megviseli a vásárlás, mint a férfiakat.
"Az eredmények világosan megmutatják, hogy miért választja egyre több vásárló az internetes beszerzést" - kommentálta a kutatást a vizsgálatban részt vett szervezet egyik munkatársa.