A General Motors mérnökei teljesen új technikával szerelik fel az új Vauxhallt: a szélvédő belső részére, a visszapillantó-tükör mögé egy olyan kamerát tesznek, ami 100 méterrel előbb észleli és felismeri a sebességkorlátozásokat jelző közlekedési táblákat.
A kamera, ami 30 állóképet készít percenként, majd képfelismerő szoftverrel azonosítja a sebességjelző táblákat, hangban és képben is figyelmezteti a vezetőt, hogy mennyivel mehet az adott útszakaszon.
Amikor a kamera befog egy jelet, az információt egy kijelzőre küldi, ami világosan megmutatja a sebességhatárt, ha netán a vezető elmulasztotta volna a táblát. Ráadásul azt is jelzi, ha megváltozik a sebességhatár: ezt figyelmeztető hanggal adja a vezető tudtára.
A mérnökök az "előzni tilos"-tábla és a sávok felismerésére is beprogramozták a rendszert, ami így figyelmeztetni tudja az autóst, ha netán a szokásosnál jobban eltér az útsávtól.
Az autógyártó azzal indokolta az új technológia bevezetését, hogy az autósok nagyon gyakran nem veszik észre a közlekedési táblákat, így pedig könnyen a trafipaxok áldozatává válnak, mivel a sebességi zónáknál többnyire sebességmérő kamerák leselkednek az autósokra.
A kamera nem nagyobb egy mobilnál, és egész Európában használható, mivel felismeri a kontinens útszakaszait övező közlekedési táblákat.
A gyártócég szerint a kamera fokozza a vezetési élményt, és anélkül segít a vezetőnek, hogy csökkentené a vezetés feletti kontrollt. A rendszer ugyanis információt ad az autósnak, de nem avatkozik a vezetésbe.