A sikeres állásinterjú titka: legyünk normálisak!

Infostart
2008. június 6. 21:20
Tudta azt, hogy az emberek ösztönösen kevesebb mint 3 másodpercnyi benyomás után ítélkeznek a másikról? Vagy azt, hogy a kommunikációnak csak a 30 százaléka verbális, a többi "néma jelzésekből" áll? Egy állásinterjúnál jó, ha ezeket észben tartjuk.

Judi James régebben modellkedett, most viszont testbeszéd szakértő, és ismeri a hatékony kommunikáció fortélyait. Új karrierje során az emberek "néma jelzéseit" vizsgálja, és tanácsokat ad, hogyan tudnak önmaguk lenni a különböző élethelyzetekben - a randitól kezdve egészen az állásinterjúig. A testbeszéd bibliája című új könyve nemrég jelent meg Nagy-Britanniában.

Mit tegyünk ama 3 másodperc alatt, amíg a másik megítél bennünket? Gyorsan ki kell használni a lehetőséget - állítja a szakember, aki szerint a britek nagyon rosszul teljesítenek abban a bizonyos sorsdöntő pár másodpercben, mert bárhová mennek, mindig magukkal viszik savanyú ábrázatukat.

Judi James azt javasolja: gondoljuk azt, hogy színészek vagyunk, és nemsokára a színpadra lépünk. Eresszük le a vállunkat, és emeljük fel fejünket, de ne az égnek, hanem egyenesen előre, végül pedig vegyünk fel nyugodt arckifejezést. Kerüljük a kézkulcsolást a test előtt - ez nem néz ki jól a szakértő szerint.

Az állásinterjúval kapcsolatban is van néhány hasznos tanácsa: amikor valaki már az interjún van, nagy valószínűség szerint a "riválisaihoz" hasonló képességekkel és tudással rendelkezik, így előtérbe kerül a jelentkező személyisége.

Egy vállalat inkább személyt választja, mint tudást - állítja a szakértő, aki szerint a kommunikáció, a meggyőzési képesség és az öntudatosság számít igazán, valamint az, hogy minél jobban beleilljünk a felkínált pozícióba. Röviden: az számít igazán, milyen normálisak vagyunk.

Persze közbeszólhatnak az idegek is: egy izzadt kézfogás például soha nem kelt túl jó benyomást rólunk, de a "testbeszédguru" szerint ez nem perdöntő.