Felvilágosítással és tanácsadással a cukorbetegség ellen

Infostart
2008. május 21. 18:43
A cukorbetegek felvilágosítása és a tanácsadás a célja a most induló úgynevezett Diaktív programnak. Az átfogó életmódváltásra, és a rendszeres orvosi kontrollra buzdító reklámkampányra 14 millió forintot adott az egyik amerikai gyógyszergyártó cég magyarországi leányvállata.

A cukorbetegség, különösen annak a kettes típusa az egyik legsúlyosabb népegészségügyi probléma Magyarországon. 1, 4 millióan vannak, akik diabetesesek, közülük azonban 800 ezren nem fordultak orvoshoz, nem tudják, hogy betegek.

Az összes halálozás kilencedét okozza az elhízás, és a mozgásszegény életmód miatt kialakult cukorbetegség. A felvilágosításban, és a tanácsadásban segít a most induló reklámkampány, az úgynevezett Diaktív Program, amelynek első figyelemfelkeltő hirdetései elindultak.

Székely Tamás egészségügyi tárcavezető is fontosnak tartja a népegészségügyi programmal összhangban lévő kampányt.

Ábrahám Attila, a népegészségügyi programokat felügyelő miniszteri megbízott arról beszélt, miként próbálják a program keretében megszólítani az orvosokat és a betegeket. A Diaktív programhoz kapcsolódó reklámkampány és az egészséges életmódot népszerusítő rendezvények november közepéig tartanak - tájékoztatott a miniszteri megbízott.

A 14 millió forintos összköltséget az egyik amerikai gyógyszergyártó cég magyarországi leányvállata, a Lilly Hungária állja.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást