A kilencvenes évek elején, amikor kezdtek megjelenni az első Porschék, Maybachok és Laborghinik, még nem lopták ezeket. Először is azért nem, mert a tulajok keményfiúk voltak, akik tényleg képesek voltak kitekerni a tolvaj nyakát. De azért sem, mert az akkor még ritka kocsikat nemigen lehetett volna értékesíteni - írta a Komszomolszkaja Pravda.
Ma már azonban még a tűzoltóknak is van Cayenne-jük, szép piros. Este meg a városban csak úgy hemzsegnek a Lotusok, Hummerek vagy Lexusok - e márkák lopott példányait már nem is számolják. Csak Bentleyből tavaly 11-nek veszett nyoma.
Egy Porsche Cayenne ma egy moszkvai szalonban néhány extrával mintegy 4,4 millió rubelbe - több mint 30 millió forintba - kerül, s több ezret tartanak nyilván csak Moszkvában.
Az orosz fővárosban a drágább gépkocsik közül csak 24 óra alatt egy Toyota Land Cruisert, egy BM 530-ast, egy Mercedes GL-450-est és egy Lexus LX-570-est kötöttek el.
A Komszomolszkaja Pravda szerint mindebből ez jó hír. Ha ugyanis ennyi a luxusautó, akkor az embereknek nyilván van pénze, vagyis bizonyára erősödik a gazdaság és nőnek a jövedelmek, és talán már nincs messze az idő, amikor már említést sem érdemelnek majd az ellopott Porschék és Maseratik, hanem jachtokat és magánrepülőgépeket kötnek majd el sorban a tulajdonosok orra elől.