A 84 méter hosszú és több mint 88 méteres fesztávolságú gép a Kijev melletti Gostomel repülőtérről szállt fel reggel, és nem sokkal 11 óra után, ködös, esős időben landolt a ferihegyi repülőtér hosszabbik, 3700 méteres leszállópályáján.
Az Antonov ezután az irányítótorony melletti állóhelyre gurult, ahol a szakemberek már felkészültek a fogadására és kiszolgálására, ami nem zavarta a repülőtér működését.
A nehéz légi terhek szállítására szakosodott Antonov Airlines által üzemeltetett Mrija a MOL megbízásából speciális szénhidrogén-kutató műszereket, úgynevezett szeizmikus vibrátorokat szállít Ománba.
A rakomány tömege mintegy 180 tonna, ám mivel az An-225-ös egyszerre akár 250 tonna hasznos terhet is a levegőbe képes emelni, egyszerre képes a szállítmány eljuttatására az arab államba.
Az öt darab szeizmikus vibrátor egyenként 24 tonnás, ezeken kívül több kiegészítő berendezés is a fedélzetre kerül. A repülő legnagyobb felszállótömege egyébként 600 tonna.
A gép várhatóan szombat éjjel száll fel Ferihegyről.
A Szovjetunió 1991-es összeomlása után sokáig úgy tűnt, hogy a nyolcvanas évek második felében kifejlesztett repülőgép soha többé nem emelkedik a levegőbe, ám a túlméretes szállítmányok mozgatására mutatkozó igény - amilyen a MOL-é is - kifizetődővé tette a felújítását és alkalmazását.
Sokan várták
Érdekesség, hogy pénteken és szombaton is több százan zarándokoltak el a ferihegyi repülőtér közelébe, hogy láthassák az An-225-ös egyetlen példányát, ami kisebb dugót okozott a légikikötő környékén.
Nemcsak azoknak kellett azonban csalódniuk, akik pénteken akarták megnézni a szó szerint páratlan gépet, sokan ugyanis szombaton rossz irányból várták az érkezését, a ködös, esős idő pedig egyébként is megnehezítette az észlelését.