Ivásra buzdíthatnak a leszoktató reklámok

Infostart
2007. december 10. 21:10
Kampányt indítottak Nagy-Britanniában a fiatalok alkoholfogyasztásának visszaszorítására. Sokan azonban úgy vélik: elképzelhető, hogy a reklámok hatása ellentétes lesz a várttal.

A hirdetések a fiatalok idióta viselkedését mutatják be, sokan azonban úgy vélik: a szpotokban olyan jelenetek láthatók, amelyek miatt a célcsoport tagjai vonzónak tarthatják az alkoholfogyasztást.

Így látják ezt a Bathi Egyetem kutatói is. A Választás a tied című hirdetésekben ittas fiatalok szerencsétlenkedését mutatják be, az egyiken például egy fiatal beesik a bejárati ajtón.

A kutatók szerint azonban az italozó tinik körében ez a viselkedés teljesen elfogadott, sőt, vicces. Ha egymásnak mesélik élményeiket, ilyen történetekkel állnak elő. A reklámok így nem mint tanmesék funkcionálnak.