Hello Kitty: 33 éves a legsikeresebb macska

Infostart
2007. november 1. 08:33
Akinek van kisgyereke vagy kisunokája, bizonyára tudja, kicsoda Hello Kitty, a rózsaszín kiscica. Azt viszont bizonyára kevesebben tudják, hogy ő minden idők üzletileg legsikeresebb macskaféléje.

Az első Hello Kitty termék egy 240 jenes - mai értéken nagyjából 400 forintos - rózsaszín műanyag pénztárca volt, és bár a kiscicát kitaláló cég - a Sanrio - és a kezdeti piaci siker is Japánhoz kötődik, Kitty hivatalosan az angliai Cambridge-ben született, 1974-ben.

Ma már világszerte több mint húszezer féle Hello Kitty terméket adnak el és ezekből származik a Sanrio éves egymilliárd dollár körüli árbevételének kétharmada. Egyedül a Hello Kitty vidámpark évi 60-70 millió dollárt hoz a cégnek.

Ha kezdetben csak a gyermekeknek szánt ajándéktárgyakra is korlátozódott a rózsaszín cica birodalma, ma már van Hello Kittys esküvői ruha, férfi alsónadrág, mikrohullámú sütő, illetve a Mitsubishi i, Smarthoz hasonló városi kisautónak is megjelent egy rózsaszín különkiadása.

Pszichológusok szerint Kitty sikerének titka a szerencsés időzítés volt: a hetvenes években Japán gyorsan fejlődő gazdaságában egyre több családfentartó férfi kényszerült hosszú ingázására, az otthon maradt háziasszonyoknak pedig Kitty nyújtott melegséget és vigaszt.

Mindezt úgy, hogy a Disney-stúdiókban született nagy vetélytársakkal ellentétben az ő marketingjét nem támogatta sem film, sem rajzfilm, sem képeskönyvek. Jelenleg Barbie után Kitty a második legkeresettebb termék a világ játékboltjaiban.

A kiscica különben november elsején ünnepli 33. születésnapját.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást