Üdülés és repülőjegy a sláger karácsonykor

Infostart
2007. október 24. 21:00
Az interneten bonyolítják le karácsonyi ajándékvásárlásuk zömét a britek: fejenként 500 fontot (180 ezer forintot) költenek majd el a világhálón keresztül - többet, mint a franciák és a németek együtt.

Idén először haladja majd meg az 500 fontot az összeg, amelyet a britek az interneten költenek el a karácsonyi ajándékokra - derül ki a Forrester Research felméréséből.

Ez pedig azt jelenti, hogy a 27 millió nagy-britanniai internet használó összesen 13,6 millió fontot (4,9 milliárd forintot) "hagy majd a világhálón" október eleje és karácsony között. Ez 40 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.

A zsúfolt bevásárlóközpontok és a közlekedési dugók mind az internetes áruházak felé terelik a fogyasztókat - magyarázta a jelenséget egy szakértő, aki szerint a brit háztartások többségében már van szélessávú internet, s ez az online-vásárlást egyre megszokottabbá és elfogadottabbá teszi.

Egy éve még 100 háztartásból csak 22-ben volt szélessávú internet - ma 53-ban. A legtöbben karácsonyra üdülést és repülőjegyet vásárolnak majd várhatóan, ezeket a ruhaneműk, az elektronikai cikkek és az édességek követik a népszerűségi listán.

Egyre többet kell költeni a karácsonyfára is. Az Európai Unió ugyanis csökkentette a termelőknek eddig nyújtott támogatást. Emiatt a dán termelők - akik Nagy-Britanniát is ellátták normann fenyővel, amely igen népszerű lett a szigetországban, mert a többinél később hullajtja le a leveleit - nem ültettek annyi csemetét, mint korábban.

Emiatt nincs kizárva, hogy nem lesz elegendő fenyő Nagy-Britanniában, az árak pedig az eddigi 1 fontról akár 30-ra emelkedhetnek.