Sem az impotencia, sem a bűzös száj nem riaszt

Infostart
2007. június 12. 09:31
A dohányzásellenes reklámok a várttal ellentétes hatást is kiválthatnak, és arra bátoríthatják az embereket, hogy ne tegyék le a cigarettát - állapította meg egy ausztrál kutatás.

Nem mindig rettentik el az embereket a cigarettázástól a dohányzásellenes reklámok - derült ki egy 3.100 fiatal körében végzett kutatásból.

A felmérés kimutatta, hogy ha a cigarettázást kedvezően ábrázoló film előtt vetítenek  egy dohányzásellenes reklámot a moziban, akkor a hirdetések nem érik el a kívánt hatást.

A felmérés szerint a reklámok nem befolyásolják a dohányosokat abban, hogy felhagyjanak szenvedélyükkel, míg a nem-dohányzók véleményét a reklámok megerősítik.

A dohányosok 39 százaléka mondta a reklám megtekintése után, hogy a következő évben várhatóan nem gyújt rá többet.

Diane Bull, a kutatás vezetője szerint a reklámok hatásosak lehetnek, de felhívta a figyelmet arra, hogy a fiatalok kedvező példaként értékelik, ha egy híres színészt dohányozni látnak a mozivásznon.

A brit dohányosok érdekvédelmi szervezete szerint az embereknek elegük van a cigarettás dobozokon lévő figyelmeztetésekből, és ellentétes hatást ér el, ha további szigorításokat léptetnek életbe.