Rohamosan nő az úgynevezett "szuperélelmiszerek" forgalma, amelyek segítenek megőrizni fogyasztójuk egészségét. A brokkoli, a spenót és a lazac népszerűsége a többi "szuperélelmiszerével" együtt folyamatosan nő Nagy-Britanniában - derült ki a Nielsen piackutatásából.
Az eladások "drámai" növekedése azzal magyarázható, hogy az emberek egyre nagyobb gondot fordítanak az egészségükre, és igyekeznek ebből a szempontból hasznos ételt enni.
A "szuperélelmiszerek" közül a fekete áfonya forgalma nőtt a legnagyobb mértékben az elmúlt két év során: 132 százalékkal. Csak májusban 95 millió fontot (35,4 milliárd forintot) költöttek áfonyára.
Spenótra az egy évvel korábbi 32 millióhoz képest tavaly 42 millió fontot költöttek, lazacra pedig 450 milliót - 31 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A dió forgalma 30, a zöldbabé 13 százalékkal nőtt, míg a zöldteáé 45 százalékkal.
A szója is a "sztárok" közé tartozik: szójaszószból 50 százalékkal többet adnak el a korábbihoz képest.