Kína lenyomja a Second Life-ot

Infostart
2007. június 5. 08:52
Kína is bekapcsolódik a virtuális világba. Egy olyan kereskedelmi célú virtuális közösség jöhet létre a távol-keleti országban, amely valódi riválisa lehet a Second Life-nek.

A vállalkozás segítségével a kínaiak is bekapcsolódhatnak a virtuális világba. A tervek szerint egyszerre csaknem 7 millió ember léphet fel az oldalra, és a céljuk az, hogy 150 millióan regisztráljanak.

Ha sikerrel járnak, akkor nagyobb közösséget hozhatnak létre a világhálón, mint a legtöbb valódi ország. Ezúttal egy Calypso nevű virtuális gazdaság életében vehetnek részt, akik bekapcsolódnak.

A tervezői szerint a virtuális világban évente akár 1 milliárd dollár értékben kereskedhetnek. Sokak szerint mindez a való világra is pozitív hatással lehet, hiszen a közösség révén valódi állások is létrejöhetnek.

Az elmúlt években számos virtuális világot hoztak létre az interneten, amelyek között a leghíresebb és a legtöbb regisztrált taggal rendelkező a Second Life.

Nem egy cég már üzleti lehetőséget is lát ezekben. A Toyota tavaly nyitotta meg az első bemutatótermét, amelyben a felhasználók kipróbálhatják az autókat, sőt, meg is vehetik azokat.