"A kínai gazdagok még csak tanulgatják, mi a divat világszerte az ő köreikben. Mi segítünk, hogy elsajátítsák az új életstílust és megtanulják, hogyan kell élni" - magyarázta a kiállítás egyik szervezője.
A szegények és a gazdagok között egyre szélesedő szakadék könnyen szociális feszültséghez vezethet Kínában, ahol a politikai vezetők igyekeznek a luxuscikkekre kivetett extra vámokkal csökkenteni a jövedelmi különbségeket.
Kevés sikerrel - ahogyan ezt a kiállítás is bizonyítja. Kína ma az ékszerek, márkás ruhaneműk, drága autók és szépségápolási cikkek egyik legnagyobb felvevőpiaca.
Az országban, 2005-ben negyedmillió dollármilliárdos élt - ezzel Kína a hatodik volt a leggazdagabbak listáján a Boston Consulting Group számításai szerint.
A Goldman Sachs becslése szerint Kínában, 2004-ben hatmilliárd dollárt költöttek luxuscikkekre. Mind a két szám rohamos gyorsasággal emelkedik.
"A luxustermékek piaca Kínában évente 10-20 százalékkal bővül. 2015-re a második legnagyobb piac lesz az Egyesült Államok mögött" - vélekedett a kiállítást szervező David Csong.