Leszerepelt világmárkák: hatástalanok a drága ránctalanító krémek

Infostart
2007. május 10. 14:18
Még a legjobb éjszakai krémek is csak ideiglenesen és legfeljebb századmilliméterekkel csökkentik a ráncok mélységét. Az olcsó saját márkás termékek ráadásul sokkal jobbnak bizonyultak a szigorú teszten, mint a drága, agyonreklámozott "csodaszerek" - derül ki a Kosár fogyasztói magazin legújabb számából.

A vizsgált krémek a reklámok ígérete szerint kisimítják a ráncokat. A Vichy éjszakai LiftActiv Pro reklámja például azt ígéri: "Még a kifejezett ráncokat is enyhíti, és szemmel láthatóan csökkenti".

Ezzel szemben ennek a krémnek van a teszt szerint a legkisebb ránccsökkentő hatása. Még a kontrollként használt standardemulzió is jobbnak bizonyult nála, holott az egyáltalán nem tartalmazott anti-age hatóanyagot.

Láthatatlan javulás

Túl nagy elvárásaink a többi krémnél sem lehetnek. A vizsgálat kimutatta: ha egy ránc például 0,15 mm mély volt, és a krém hatására 20%-ot javult, a végeredmény 0,12 mm.

A különbség ugyan a mai technikával már jól mérhető, de csak jóakarattal mondható láthatónak is. Az olyan mély ráncok ellen pedig, mint például a szem körüli szarkalábak, minden krém tehetetlen: ezek ugyanis a mélyebb bőrrétegekben képződnek, ahová a kozmetikai szerek el sem jutnak - írja a Kosár magazin.

Elsőből utolsók

A vizsgált 11 krémből csak 4 bizonyult jónak. Nagy meglepetésre ezek közül az Aldi (Süd) Lacura és a vele megegyező Aldi (Nord) Biocura Beauty nevű krémje (melyeknek megjelenése várható a magyar piacon), illetve a L'Oréal Dermo Expertise nevű terméke végzett az élen.

A sor végén a reklámokból is jól ismert Garnier Skin és a Vichy egy-egy márkája áll, éppen csak közepes, illetve elégséges minősítéssel.

Némi öröm az ürömben, hogy legalább a hidratáló-képessége minden terméknek jó.