A szexuális és erőszakos reklámokra érkezett a legtöbb panasz

Infostart
2007. május 10. 11:58
A hirdetésekben előforduló erőszakos jelenetek, a szexualitás és a vallást sértő motívumok miatt érkezett a legtöbb kifogás tavaly a nagy-britanniai reklámokra. A felügyelő szerv jelentése szerint a panaszok száma az egy évvel azelőtti hatodára esett vissza, de minden korábbinál több volt a kifogásolt hirdetés.

Tavaly a meleg rendőrök szervezetének hirdetése zavart a legtöbb embert: a képen egy biblia látható, azt sugallva, hogy a vallási türelmetlenség az oka a homofób incidensek növekvő számának.

Az adóhatóság hirdetésében egy vízaknában rejtőzködő vízvezeték-szerelőt ábrázoltak, ami 271 panaszos szerint burkolva azt állítja, hogy minden szakmabeli adócsaló. A hatóság elnézést kért.

A képzeletbeli dobogó harmadik helyén a Dolce&Gabbana reklámja végzett, amely a kritikusai szerint dicsőíti a késeket és az erőszakot. A készítői azzal védekeztek, hogy a Napóleon-korabeli képekből merítettek ihletet, a felügyelő hatóság ennek ellenére támadónak és szociálisan felelőtlennek minősítette a hirdetést.

A divatcég egy másik reklámja a túlságosan kifejező csók miatt került a bepanaszoltak listájára, ugyanakkor ebben az esetben nem marasztalták el.

A Kellogg's gabonapehely-népszerűsítő szpontja többek szerint az állatokkal való kegyetlenkedésre buzdít, mert egy kutyán lovagló férfi látható a képeken.

Az első tízbe csak egy hirdetés került a fogyasztók megtévesztése miatt, a Carphone Warehouse az "örökké ingyenesen" jelszóval népszerűsítette szolgáltatását.