Hihetetlen, de igaz: nem tudnak ellenállni a férfiak a luxustáskáknak

Infostart
2007. május 9. 10:17
Ha táskáról van szó, a férfiak a nőknél kevésbé tudnak ellenállni a luxus csábításának. Az ár egyáltalán nem érdekli őket, csak a márkanevet nézik - derült ki egy felmérésből. A francia Chanel termékei a legellenállhatatlanabbak: háromszor annyi férfi vásárolja a márka táskáit, mint nő.

Nem csökken a luxustáskák forgalma - derült ki a vizsgálatból. "A táska az a kiegészítő, amelyről azonnal kiderül, hogy a tulajdonosa jómódú" - hangsúlyozta Milton Pedrazza, a luxuscikkekkel foglalkozó New York-i kutatóintézet vezetője.

A Luxury Institute egy éven keresztül vizsgálta a legelőkelőbb táskákat árusító üzletek forgalmát. A felmérésből kiderült, hogy táskavásárláskor a férfiak sokkal kevésbé képesek ellenállni a luxus csábításának a nőknél; a férfi vevők 73, míg a nők 50 százaléka vásárolt a legmarkásabb termékekből.

A Coach a kedvenc

A jómódú vásárlók abszolút kedvence az amerikai Coach: az összes eladott táska 29 százaléka ilyen márkájú. A második a Gucci 24 százalékkal, majd a Louis Vuitton következik 22, illetve a Prada 21 százalékkal.

Minél gazdagabb azonban valaki, annál inkább Gucci-terméket vásárol.

Az ár egyébként egyáltalán nem számít, csak a minőség és a márkanév. Így történhet meg az, hogy a gazdagok akkor is inkább pár száz dolláros Coach-táskát vesznek, ha megengedhetnék maguknak a több ezres Vuittont is.

A vizsgálatban részt vett vásárlók az éves átlagjövedelme meghaladja a 308 ezer dollárt (56 millió forintot), a vagyona pedig a 3,1 millió dollárt (566 millió forintot).