Ilyet még nem látott, de 13 millióan már igen!

Infostart
2007. március 28. 08:54
A YouTube videómegosztó kiosztotta saját Oscar-díjait. A hét kategóriában odaítélt elismerések között megtalálható az amerikai OK Go együttes futópadon előadott videóklipje (13,5 millió nézővel) csakúgy, mint egy ausztrál férfi videója, melyben ismeretleneket ölelget az utcán (több mint 12 millió kattintás).

Bármilyen meglepő is lehet, a YouTube közösségi videómegosztó portál csupán tavaly februárban indult, idén év elején viszont már csupán egyetlen hónap alatt több mint 133 millió nézőt vonzott a comScore internetfigyelő cég adatai szerint.

A YouTube egyébként igazi sikertörténet, hiszen még alapítása évében, azaz tavaly év végén megvette a Google, nem kevesebb mint 1,65 milliárd dollárért (több mint 300 milliárd forintért).

Tavaly egyébként a YouTube összesen csak 15 millió dollár értékű hirdetési felületet adott el, ami szakértők szerint éppen csak fedezte a működési költségeket.

Más kérdés, lehet, hogy a Google is rosszul járt a videómegosztó megvételével, hiszen az elmúlt hetekben a Viacom szórakoztatóipari vállalat egymilliárd dolláros perrel fenyegette meg a szerinte illegális feltöltések miatt.

A YouTube vezetői szerint a most díjazott videók készítői megváltoztatták a sztár fogalmát. "A filmek készítői közül sokan valódi személyiségek, akik pár nap alatt az ismeretlenből nemzetközi sztárokká váltak" - mondta Jamie Byrne, az oldal marketingigazgatója.A díjazottak

A legkreatívabb videó díját a chicagói OK Go együttes kapta Here It Goes Again című klipjéért, amit világszerte több mint 13 millióan nézték meg. Ha még nem látta, most Ön is megtekintheti!

A leginkább inspiráló feltöltés egy ausztrál férfi, Juan Mann nevéhez fűződik, aki azzal próbálta meg felvidítani az embereket, hogy az utcán sétálva egy "Ingyen ölelés" táblával, bárkit megölelt, aki arra igényt tartott. A férfit egyébként azóta az egyik legnézettebb amerikai beszélgetős műsorba, Oprah Winfrey showjába is meghívták.



A legjobb sorozat díját az Ask a Ninja, egy los angelesi komikuspáros produkciója nyerte el. A "Mi is az a podcasting?" című részben például egy fekete ruhába öltözött nindzsa azzal kezdi a műsort, hogy közli: a 12 évesnél idősebbektől sok kérdés érkezett hozzájuk a podcastinggal kapcsolatban.



A zenei kategória győztese a korábban ismeretlen los angelesi énekeső, Terra Naomi lett. Õ annyira befutott a YouTube-on, hogy azóta lemezszerződést kapott az egyik jónevű lemezkiadótól.


A további díjazottakért kattintson ide!